Teller

maandag 5 september 2011

En nog een paar kraamcadeautjes



Zaterdagochtend ging ik op kraambezoek bij mijn vriendin. Donderdagmiddag bedacht ik mij dat dit een mooie reden was om eindelijk eens een keer een naamslinger te maken. Zo gedacht, zo gedaan. Gelukkig had ik in mijn kast nog welgeteld 1 lapje "jongensstof". Met veel passen en meten kreeg ik er net voldoende vlaggentjes uit.



De letters maakte ik met vliesofix (heb ik dat ook eens geprobeerd). Het rode stofje is een wat stuggere katoen, maar daardoor perfect voor de letters. Ik heb ze dan ook alleen met een rechte stiksteek vastgezet. Van een laatste stukje nog een labeldoekje. De achterkant is wit badstof. Op de geruite stof streek ik een blauw voetje... Nou ja, eigenlijk twee net als op het rompertje... Het ging een beetje mis... Het was al redelijk laat toen ik de strijkbout eindelijk er bij had en vergat te kijken op welke temperatuur het ijzer stond... Ik stond netjes de seconden te tellen, maar toen ik het strijkijzer optilde zag ik al snel wat ik eerder niet zag: het ijzer stond op de max! Een voetje was niet meer te redden, dus bleef alleen het rechtervoetje over. Ach, dan kan David straks zowel velours als katoen voelen ;-).



Het rompertje kocht ik bij de H*m*. Ik streek er een paar blauwe voetjes op omdat op de voorkant van het geboortekaartje ook twee voetjes stonden afgebeeld.


Nu snel naar mijn lap verpleegsterskatoen. De kinderen werken vanaf vandaag 3 weken lang over ziek zijn en alles wat daarbij hoort. Helaas hadden de juffen geen zusterschorten....ze komen er aan!

4 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Wat een leuk idee voor een kraamkadootje!
En dat ene voetje.... ach.... er hoort er toch ook maar 1 op ;-)

Elise zei

Leuke kraamkadootjes heb je gemaakt!

Sigrid zei

Wat een mooi kraamkado! Ik vind de voetjes ook erg lief

Soesa zei

Ha Mama C,

Leuk die naamslinger! Ik vind kraamkadootjes met de naam van de baby erop altijd erg leuk om te maken en te geven, ze zijn echt persoonlijk!
Met de borduurmachine gaat dit heel gemakkelijk, dus mocht je ooit borduurmachine-patronen nodig hebben (voor de machine die dan wel niet van jou is....), laat maar horen.
Ook zo'n labeldoekje valt altijd in de smaak.
Heb je die voetjes zelf uit strijkvelours geknipt?
Erg leuk idee!

Groetjes Soesa