Teller

donderdag 15 september 2011

1e najaarssetje is klaar! ABC 103





Van iemand op les gebruikt ik het patroon van de ACB 103. Ik nam maat 116 en ging aan de slag. Al snel bleek dat de bovenwijdte absoluut veel te wijd was voor mijn oudste. Mouwen er uit, aan weerskanten ruim 2 centimter er afgeknipt, mouwen er weer in (waren gelukkig lang genoeg) en verder. Bij het overnemen was ik het onderste mouwdeel vergeten over te nemen, dus heb ik de mouw van het Antonia shirt er bij gepakt. De overgang van gewerkte tricot naar effen roze heeft een rand van circa 1 cm, hierdoor lijkt het net of er echt een shirt onder de jurk zit. Het roze puntje maakte ik van een stukje dubbelgevouwen tricot zodat het wat meer stevigheid heeft.





Tot slot nog een legging. Ja, echt waar, mijn eerste legging is een feit! Ik gebruikt het patroon uit de laatste Ottobre, nam breedte 110 en lengte 116 + 2 centimeter. Voor de winter vind ik het wel prettig als de legging lang genoeg is zodat deze niet bij iedere beweging uit de laarzen piept.



Uit bad en met natte haren wilde dochterlief wel even poseren en testen of deze jurk ook kan draaien. En ja, nu is het stelletje af... of ik er nou echt tevreden over ben kan ik niet zeggen. Geloof ook niet dat ik het patroon nog een keer zal gebruiken.


Wat vinden jullie? Te veel pyama, te weinig jurk???

6 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Absoluut geen pyama, dit is helemaal leuk hoor!
Ik had hetzelfde probleem met de ABC103, veeeeel te wijd. Jouw versie vind ik vele malen leuker zo met die mouwen eronder ;-)

Made by mama zei

Ik vind 'm helemaal leuk geworden.

Siempie zei

Ik vind het een super stelletje!

mamamia zei

Ik vind de jurk echt geweldig. Zou hem zo willen hebben voor mijn meiden. Ik dacht eerst dat je er een gekocht shirtje en legging bij had ik vind het echt heel knap gemaakt.

Soesa zei

PYJAMA??? Helemaal niet! Ik vind het een leuke jurk geworden, maar als pyjama is hij echt mislukt (hahaha). Ik heb zelf nog nooit iets van ABC gemaakt maar kom deze patronen vaak tegen op blogs. Zijn ze een beetje te vergelijken met Farbenmix? Al vind ik bij deze laatste de jurken altijd aan de korte kant.
Je mag trots en tevreden zijn want dit jurkje en de de legging zijn goed gelukt!

Groetjes Soesa

Sabine zei

Ik zie helemaal niks van een pyjama in dit leuke jurkje, hoor! Niet aan twijfelen! Hij staat je dochter superleuk!

groetjes,
Sabine (sabinesmeisjeskleertjes)