Teller

zaterdag 3 januari 2015

Mareen met capuchon in maat 92



Er zijn nog een paar kledingstukken die  ik vorig jaar gemaakt heb, maar die nog steeds niet op mijn blog verschenen zijn. Zo maakte ik voor jongste dochter een Mareen in maat 92. Voor het eerst maakte ik het patroon met capuchon ipv met een col. Een col vond ik voor een tweejarige nl. niet zo praktisch. Het bedrukte stofje is een soort badstof, maar de bedrukte kant is wel gewoon glad alsof het tricot is, het rekt dan ook niet heel erg. Ik kocht het vorig jaar zomer op vakantie in Drenthe in een muf, volgepakt winkeltje met stof en wol. Voor de mouwen ene de capuchon gebruikte ik een effen rood van K*ezeltje omdat het anders wel erg bloemerig werd en ik bang was dat de mouwen te strak zouden worden als en stof niet genoeg rekt.

Dochterlief vond het erg interessant dat ze op de stoel mocht staan en draaide gewillige als ik het vroeg. ;-)


Geen opmerkingen: