Teller

maandag 15 augustus 2011

Nieuwe kleren voor een nieuw schooljaar





Ik vond het wel leuk om voor de eerste schooldag iets nieuws te maken. Vorige week zaterdag ging ik met een freubelmaatje naar Hilversum omdat ze daar zoveel stoffen schenen te hebben. Nou, dat hebben we geweten! Vooral bij Van der Lee zijn we erg goed geslaagd. Ik had mijn grote strandtas van de Knip mee, dus ik kon gelukkig wel wat meenemen ;-). Uit de opruimingstafel kozen de meiden alle twee een lapje voor een rokje. De shirts kocht ik bij V&D en werden voorzien van een strijkapplicatie.


Voor de jongste maakte ik het bekende overslagrokje van Bizzkids 3449. Voor haar had ik dit patroon nog niet gebruikt, maar het staat haar super.




Omdat haar zus deze zomer al een overslagrokje gekregen had, was ik zo eigenwijs om voor haar een ander patroon te gebruiken; zomerliefde van FM. Zucht, had ik dat maar nooit gedaan! Het model stond haar voor geen centimeter. Door het elastiek in de boord trok het van achter ook heel raar omhoog waardoor het ook veel te kort werd. Ja, daar sta je dan op zaterdagmiddag voordat de scholen beginnen. Diepe zucht, tornmesje erbij en aan de slag. Boord er afgehaald en de zoom uitgehaald. Een aantal stukken stof van 10 centimeter breed aan elkaar gestikt en met het rimpelvoetje van de locker gerimpeld. Met de hand de rimpels nog iets meer ingetrokken en de strook aan de onderkant gestikt, afgewerkt met een rolzoompje. Als boord nu gewone boordstof gebruikt. Het rokje staat haar nu erg leuk.


Kortom; een zomerliefde waar de liefde voor mij redelijk bekoeld is. Dit is gewoon geen model voor mijn meiden.


En nu? zomerstoffen achter slot en grendel!

De eerste tricotjurk met lange mouwen zit al grotendeels in elkaar (ABC 103) en een Tuliprokje ligt geknipt klaar.

1 opmerking:

Ellen zei

De setjes zien er leuk uit.
Jammer dat het model niet naar je zin is.
Succes met het maken van de winterkleding.

Groetjes ellen