Teller

donderdag 8 maart 2018

Tweemaal Nivalis van Sofilantjes in maat 116

Bijna twee weken geleden was ik een hele zaterdag bij Marieke, samen met nog 3 andere enthousiastelingen! Toen ik 's middags mijn SPE spijkerjurk af had (blogbericht volgt), vond ik het hoog tijd voor een tricot kledingstuk. Pas geleden had ik bij Karteris in Barneveld dit leuke flamingostofje gekocht. Jongste dochter zag zichzelf met een jurk van deze stof wel over de camping lopen van de zomer!

Ik tekende het Nivalis patroon van Sofilantjes in maat 116 en vouwde de onderkant van de panden een centimeter of 7 naar binnen zodat het jurkje wel iets uitloopt aan de onderkant, maar niet teveel.
De jurk had ik thuis al geknipt en hoefde dus alleen nog in elkaar gezet te worden en met de locker gaat dat nog altijd heerlijk snel. De hals werkte ik af met zachtroze elastisch biaisband uit de enorme winkelvoorraad van Mamarieke. Dochterlief wil dat het snel warm wordt buiten omdat ze dan dit jurkje aan mag naar school! Voor een hoogzomer jurkje vind ik de hals wat te hoog, maar ik laat het zo. Als er nog een exemplaar komt, zal ik de hals iets meer uitdiepen.
Halverwege mijn creatieve dag, kreeg ik een appje van het thuisfront dat jongste dochter ineens flink ziek geworden was en met koorts op de bank lag. Tja, als je dan als mama de hele dag niet thuis geweest bent en je hebt bij thuiskomst voor de zieke alleen maar jurken die ze niet direct aan kan trekken....dat leek mij niet handig.

Gelukkig heeft Marieke ook altijd hele mooie stoffen dus scoorde ik bij haar deze leuke tricot met ballerina's. Het patroon van de Nivalis had ik meegenomen dus ik knipte een exemplaar in maat 116 met lange mouwen en stikte deze ook direct in elkaar. Eenmaal thuis moest ik alleen de hals nog afwerken, daarvoor gebruikte ik exact hetzelfde biaisband als van de flamingojurk. Doordat de hele jurk uit 1 drukke stof gemaakt is, zit het op het randje van een pyamajurk of toch draagbaar. Ik koos voor het laatste. De kleuren staan dochterlief erg leuk en ze draagt hem graag. Alleen jammer dat er bijna iedere schooldag wel een legging sneuvelt....

 
In juni staat er weer zo'n creatieve zaterdag gepland, deze keer voor het eerst in Putten op de Veluwe. Met zo'n 20 vrouwen zullen we dan een hele dag heerlijk creatief bezig zijn!

Ik heb al een aantal kledingstukken in voorbereiding die ik die dag in elkaar wil gaan zetten. In ieder geval een Solis, een rugam rokje en een Mantica alle drie patronen van Sofilantjes!

3 opmerkingen:

MaMarieke zei

Het was ook super gezellig! Knap dat je eerst die spe jurk afgemaakt hebt!! Vind deze nivalissen erg tof. Kijk uit naar juni om eens ergens anders aan te schuiven!!

Mariette zei

Dat heb je mooi gedaan, superleuke stoffen ook zoals altijd!

Danielle zei

Heerlijk he zo'n dag non stop kunnen naaien. Je maakte mooie jurken voor je dochter