Teller

maandag 12 februari 2018

Nivalis mt 116 in French Terry

Dochterlief groeit en dus worden haar jurken te klein! Bij Megastoffen had ik een tijd geleden een lap French Terry besteld omdat de glitter hertjes erg in de smaak vielen. Helaas had de stof minder rek dan ik gedacht had. Normaal hoef je bij patronen van Sofilantjes geen naadwaarde aan te knippen, maar deze keer deed ik dat toch maar wel om het gebrek aan rek op te vangen. Middenvoor en -achter lag ik iets vanaf de stofvouw en deze twee aanpassingen bleken voldoende!

Helaas had ik mij vooraf niet gerealiseerd dat een maat 116 met lange mouwen niet meer uit een lap van 1 meter kan! Oeps, daar kwam ik achter toen ik voor- en achterpand en  
                                                    1 mouw geknipt had...

Ik had nog een paar smalle stroken over. Toen kreeg ik een idee, ik maakte de mouw gewoon uit 2 delen en de reeds geknipte mouw knipte ik gewoon door de midden. Het was even dubben welke kleur paspelband ik er tussen ging zetten, maar een aantal dames kozen unaniem voor fuchsia roze. De bril van dochterlief is ook deze kleur dat dat matcht mooi!
De hals was nog even lastig want ter hoogte van de schouders krijg je dan een dubbele paspel en vier lagen stof. Ik zal eerlijk zeggen dat de eerste hals ook echt niet mooi was. Dus band weer los getornd en nogmaals er op gezet en deze keer wel naar tevredenheid! Stom toevallig liep ik bij de H*ma tegen een roze legging aan in exact dezelfde kleur en ook nog in de goede maat! Op de foto lijkt de legging overigens rood, maar in het echt is hij exact de kleur van het paspelband (er hing er echt nog maar 1 legging in deze kleur in het rek!). Dus dochterlief kan deze koude dagen nog heerlijk genieten van haar 'hertjesjurk'.
detail paspelband

Geen opmerkingen: