Teller

woensdag 19 juli 2017

Vrolijk zomerjurkje mt 110/116

Na de geslaagde Solis, koos jongste dochter direct nog een lapje uit mijn kast en bestelde nog een jurk. Ik profiteer maar even flink van dit soort bestellingen, want als ze eenmaal tieners worden komen er geen verzoekjes meer 😢.

Ik had het patroon Kikky van Ki-ba-doo. Het patroon bevat zowel de kindermaten als damesmaten. Ik knipte maat 110....ging niet eerst nameten maar knipte ook gelijk de delen uit de stof ..... En toen was het vrijdagavond 22.00uur, lagen de delen voor mij en toen wist ik het zeker.... dat ging nooit passen!!!

Wat nu? Dochterlief was compleet in de ban van het stofje! De andere ochtend stikte ik de minimale schoudernaadjes en trok het dochterlief aan om te kijken hoeveel ik tekort kwam... Ik had nog een lap effen blauw en besloot daar biezen van te knippen van 4,5cm breed. Hiermee was het probleem in de breedte opgelost. Uiteraard was ook de lengte niet oké dus knipte ik ook nog een tailleband van 4,5cm.

Gisteravond de biezen langs armsgaten en hals gestikt, rolzoom in de rok, via de strijkplank en toen had ik vanmorgen een stralend meisje van wie ik een hele dikke 'jurken - knuffel' kreeg 😉.

2 opmerkingen:

Onder de knotwilg zei

Eigenlijk vind ik het juist wel heel pittig staan met die band er tussen! Leuk opgelost! Ze zal er vast veel draagplezier van hebben!

MaMarieke zei

Super leuk! volgens mij is dit Veel toffer dan het origineel! ! Tijd voor een eigen ontwerplijn