Teller

vrijdag 7 juli 2017

Solis Sofilantjes mt 104

In de meivakantie knipte ik op de camping diverse kledingstukken, waaronder een Solis in maat 104. Het stofje kreeg ik twee jaar geleden denk ik alweer van iemand die haar kast opgeruimd had en deze lap niet meer ging gebruiken.

De jurk zat zo in elkaar, hoewel de aansluiting van het voorpand met de nekband niet helemaal netjes is, een volgende keer kijken hoe ik dit anders kan doen zodat het wel netjes aansluit /als even breed is. 

De lengte is perfect, het lijfje zou iets ruimer mogen. Doordat het lijfje volledig dubbel is, rekt de tricot minder en daar zit nu denk ik net het verschil tussen 'past precies' en 'zit goed' ;-).

Dochterlief vindt de jurk zo mooi dat ze vanmorgen gelijk mijn stoffenkast in dook om een lap te zoeken waar mama ook wel zo'n jurk van mocht maken. De volgende lap ligt dus al klaar. In plaats van een nieuwe jurk voor de eerste schooldag, dit jaar dus een nieuwe jurk voor de laatste schooldag in groep 1!

3 opmerkingen:

MaMarieke zei

Prachtig zo!! Ben benieuwd hoeveel exemplaren er gaan komen ;).

Mariette zei

Erg leuk! Vrolijk stofje!

Danielle zei

Wat staat de jurk haar leuk en wat word ze alweer groot!