Teller

dinsdag 7 april 2015

Ottobre Owl Princess mt 92

En toen waren we bijna drie maanden verder sinds mijn laatste blogbericht!
In de tussentijd zijn wij verhuisd naar een heel andere woonplaats en hebben wij de Utrechtse heuvelrug verruild voor de Veluwe! Uiteraard waren er wat verhuisdozen te vullen, werd er schoongemaakt in het tijdelijke huis, in het oude huis, reden we diverse malen heen en weer, gingen de meiden na de voorjaarsvakantie naar hun nieuwe school etc., ect. Ook kregen we met zijn allen de griep en nu is jongste dochter weer ziek...

In ons tijdelijke huis heb ik een eigen plekje in de woonkamer. Hier staat niet alleen mijn bureau maar ook mijn volledige voorraad aan stoffen, fournituren, patroonbladen en alles wat onder de noemer 'hobby' geschoven kan worden. Echt fraai is het niet, maar door gebrek aan ruimte staan er her en der wel meer stapels met onuitgepakte verhuisdozen in huis dus daar moeten we de komende maanden maar doorheen kijken. Effectief is het wel! Hoeveel sneller stik ik nu een naadje, knip ik vast iets, zoek ik wat spullen bij elkaar, duik ik een doos in op zoek naar dat ene patroon etc. De mogelijkheid om straks in het nieuwe huis een werktitel in de woonkamer te plaatsen wordt inmiddels serieus bekeken!!!
Voor jongste dochter maakte ik een kledingstuk en een UFO maakte ik eindelijk af. Voor oudste dochter ben ik nu druk bezig met haar verjaardagsjurk. Nog twee weken en 1 dag te gaan, dus er moet gas op het pedaal! Jongste dochter slaapt nu dus zodra dit bericht geplaatst is, ga ik rap verder met de zoveelste Elodie!

Maar genoeg gekletst, ik kocht op de Sancho clubdag een stukje schattige stof bij Stoere Jongensstoffen (die dus niet alleen jongensstoffen verkopen!). Van het stofje maakte ik het shirt Owl Princess in maat 92 uit Ottobre 1-2014. Voor het eerst werkte ik een hals af met elastisch biaisband. Het zit nog niet helemaal perfect, maar het is goed genoeg voor een eerste keer. Het shirt zelf zit bovenaan en bij de mouwen perfect wat betreft pasvorm, alleen is het model niet berekend op een peuterbuikje.... Ik heb lang getwijfeld maar dit shirt laat ik zo. Een volgende keer moet ik even goed naar de breedte maat kijken. Er is nog stof over waar ik in ieder geval nog een voorpand uit kan halen, dus er komt nog wel een beter passend exemplaar, maar eerst......de Elodie!!!!

2 opmerkingen:

sarina zei

wat leuk! maar ik begrijp dat je nog moet wachten op je 'nieuwe huis'?
nou succes met al het verhuizen!
groeten sarina

Juffrouw Tuttebel zei

Oh wat een lief stofje, mooi shirt en mooi afgewerkt.