Teller

woensdag 7 mei 2014

Whitney FM en Mini Mila


Vorig jaar kocht ik bij Joy fits een mooie tricot waar ik voor middelste dochter een Whitney van gemaakt heb. Ik ben erg benieuwd hoe deze tricot in de was blijft. Hij rekt in ieder geval wel iets minder dan ik van andere tricots gewend ben, dus het was even goed opletten met het aanzetten van de boordjes. Vorig jaar had ik het patroon gemaakt in 122/128, dus ik dacht op voorhand het patroon nu maar in 134/140 te maken....toen de jurk in elkaar zat, werd me direct duidelijk dat dochterlief toch echt alleen in de lengte groeit en niets in de breedte! Dus het kleinere patroon op de jurk gelegd en de maten van de 122/128 aangehouden door de zijnaden flink in te nemen.

Het voordeel van vestjes is dat de hoogzomer jurken ook in deze mindere dagen gewoon gedragen kunnen worden. In eerste instantie knipte ik een donker blauwe Mila (hoewel op de foto slecht te zien, zit er in de stof van de jurk ook donker blauw), maar dat werd me een beetje te donker /saai voor de zomer. Het donker blauwe vestje maak ik uiteraard gewoon af, want dat wordt altijd wel weer op iets anders gedragen. Toen zag ik de oranje / rode (flubber) tricot in de kast liggen van Ki*zeltje, dit kleurde veel beter! Op de pop zakt het vestje nogal in elkaar, maar als ze het draagt zit het gewoon netjes.

Van de rode tricot had ik ook een Jolly gemaakt, in combinatie met andere stofjes, maar daarvoor is deze tricot echt niet geschikt dus nadat ik de boordstof er afgeknipt had, is het rokje in de kliko terechtgekomen.

4 opmerkingen:

Mariette zei

Jammer van het rokje maar dit is wel een hele leuke combi geworden....mooie dingen heb je laten zien de afgelopen dagen!

Juffrouw Tuttebel zei

Je bent weer lekker bezig leuk!
Jammer dat de Jolie niet is gelukt maar dit setje is mooi.
De Whitney is hier ook favoriet voor de zomer.

Groetjes Arjanne

Doortje Dartel zei

Die vestjes zijn echt handig en dragen zo lekker. En inderdaad zo kun je toch een zomerjurk aan.
Leuke set zo geworden.
Wel balen van het rokje zeg!

Tineke zei

Wat kun jij goed naaien zeg. Het ziet er heel professioneel uit. Mooi!