Teller

vrijdag 21 september 2012

Schoudertas en zakdoekhoesje

Voor mijn jarige schoonmoeder maakte ik van een Ikea coupon deze schoudertas naar het bekende patroon van Van Katoen. De stof leek mij uitermate schikt als tas...dat klopt ook wel, alleen had ik er niet bij stilgestaan dat, wanneer je het patroon volgt, de schouderbanden wel erg dik werden. Mijn locker moest ik op sommige punten dan ook even helpen. Het beleg aan de binnenkant van de tas is van een groen-wit gebloemd katoentje. Het bijpassende zakdoekhoesje is naar het patroon van So Filles. Het hoesje heb ik iets verkleind omdat het anders wel erg ruim om de zakdoekjes viel, maar nu past het prima.

Goed nieuws: nadat de computer gecrasht was, heeft manlief een en ander veranderd en nu kan ik toch weer foto's plaatsen op mijn blog!! Heel veel heb ik nu niet om te laten zien. De tijd / energie die ik nu tijdens mijn verlof heb om te freubelen, besteed ik vooralsnog vooral aan "geheime projecten" die ik begin november wel in een keer op mijn blog zal zetten.

Voornemen is wel om de komende maanden een
en ander uit de kast weg te naaien zodat ik in het voorjaar eindelijk weer eens legitiem naar een stoffenspektakel kan ;-)

Fijn weekend allemaal!!!

7 opmerkingen:

Juffrouw Tuttebel zei

Practige tas en zakdoekhoesje, mooi stofje.
Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de geheime projecten hoor!
Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Arjanne

Doortje Dartel zei

Leuk stofje. Ik heb er ook zakdoekhoesje gemaakt als cadeautje voor een jarige juf of zo.
Je laat ons wel in spanning zitten met de geheime projecten. Geniet van de laatste weekjes.

sarina zei

wat een mooie tas! en dat schortjurkje ziet er prachtig uit!
heb gelijk even op de site gekeken van maatlabels, dat is niet duur! ik heb al eens gezocht, maar dan gingen ze van af honderd! ik ben geen fabriek! waar bestel jij je merklabels? dat lijkt me namelijk ook heel leuk, maar weet niet waar ik dat moet doen
groetjes sarina

by Ieke zei

Wat een mooie tas en zakdoekenhoes! Daar is de ontvanger vast blij mee geweest!

Ik ben zo benieuwd! Hoeveel maanden/dagen moet je nog?

Mama C zei

Bedankt voor de reacties. Vandaag heeft de jarige de cadeautjes gekregen en ze was er idd blij mee!
@Ieke: in principe nog maar 4 weken te gaan, aftellen dus!!
@Sarina, morgen reageer ik op jouw blog even op jouw vraag. Moet thuis even kijken waar ik ze ook alweer besteld had en mn moeder ook even vragen, die van haar vind ik nl praktischer!

Mama C zei

Bedankt voor de reacties. Vandaag heeft de jarige de cadeautjes gekregen en ze was er idd blij mee!
@Ieke: in principe nog maar 4 weken te gaan, aftellen dus!!
@Sarina, morgen reageer ik op jouw blog even op jouw vraag. Moet thuis even kijken waar ik ze ook alweer besteld had en mn moeder ook even vragen, die van haar vind ik nl praktischer!

Kris zei

Mooie stofjes! En wat leuk dat je mee doet met mijn "cadeautje!" Wie weet win je het! :) Groetjes!