Teller

dinsdag 19 februari 2019

Semper Sofilantjes maat 128

Voor jongste dochter maakte ik deze winter een trui o.b.v. het Semper patroon van Sofilantjes. Het eerste exemplaar werd zonder capuchon maar was niet helemaal naar ons zin (staat ook nog niet op de foto ;-)). Omdat de truien in haar kast echt te kort werden, koos ze zelf een lap french terry uit de kast, jeansblauw met roze sterretjes. De lap kocht ik vorig jaar winter bij Megastoffen. Deze keer werd het een trui met capuchon. De capuchon voerde ik met lichtroze tricot, perfect de kleur van de sterretjes.
Ik had al wel gehoord dat de capuchon vrij groot valt, maar besloot eerst maar gewoon het patroon te volgen. Door de dunnere french terry heeft ze geen last van de grote capuchon, maar zeker bij een dikkere stof zou ik de kap wat kleiner tekenen. De trui draagt heerlijk omdat de binnenkant van de stof lekker zacht is, ze heeft hem dan ook al heel vaak aan gehad! De mouwen zijn lang genoeg dus met een beetje geluk kan ze hem in de herfst ook weer dragen. En als dan blijkt dat ze er uit gegroeid is??? Tja, dan moet ik maar een nieuwe maken!
Kortom, geslaagd project!

1 opmerking:

Corina zei

Altijd fijn als iets graag gedragen word, leuk zo met de roze binnenkant van de capuchon

corina