Teller

maandag 25 februari 2019

Imme maat 134

Een tijd geleden won ik bij Van der Heijden Stoffen 2 panelen met deze konijnenprint. De stof ging de kast in want ik had geen inspiratie wat er van te maken.

Ik ontdekte pas dat de helft van het paneel (dus 1 konijn) nu precies de goede breedte heeft voor dochterlief dus toen moest ik snel schakelen! Het patroon Imme heb ik al een aantal keren gebruikt.  Omdat het nog maar februari is, heb ik een 134 gemaakt. Hij zit nu heel netjes, maar zou ook nog iets strakker kunnen. Vond het jammer om een maat kleiner te maken en dan over een maand of wat deze jurk te moeten doorgeven aan een kleiner meisje.

In eerste instantie knipte ik effen donker blauwe lange mouwen, maar toen ik ze er in ging zetten, werden het 1 knip van de schaar korte mouwen! Het mooiere weer zit in de lucht en dochterlief heeft het bijna nooit koud en zo kan ze deze mooi de hele zomer dragen.

Het achterpand is effen donkerblauw. De jurk zit op de foto niet helemaal netjes, maar dat kwam door het moment waarop ik de foto gemaakt heb: vanmorgen om 8.40 uur terwijl we de deur uit moesten richting gastouder ;-)

Als afwerking voor de hals gebruikte ik weer elastisch paspelband. Inmiddels is mijn voorraadje op, dus tijd voor een nieuwe bestelling bij Marieke.

8 opmerkingen:

MaMarieke zei

Hij is tof!

Mama C zei

En dochter echt super blij!

Anja zei

Leuk!

Henrike van Stormbroek zei

Super leuk geworden!

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een ontzettend leuke print!

Mama C zei

Jij had de primeur maandagochtend!😉

huis tjokvol zei

Erg leuk jurkje, wat een mooie stof

Mariette zei

Superleuk, mooie print, dat wordt een favoriet kledingstuk denk ik!