Teller

dinsdag 7 juni 2011

De Stoffenkraam live




Gisteren was ik op bezoek bij een vriendin in Barendrecht. Op de terugweg reed ik via Capelle om de Stoffenkraam eens live te bezoeken in plaats van via het www. Was dat slim? Nou eh... ik kocht een paar leuke tricots voor de meiden. Nu ik inmiddels 1,5 shirt voor mij zelf klaar heb, krijg ik de tricot smaak ook te pakken.




Op een paspop in de winkel stond een "Hollandsstelletje" waar mijn jongste dochter helemaal weg van was. Ze wist al snel dat dat het moest worden ;-). Ach, wie kan zulk enthousiastme nou negeren? Ik kocht een klein katoentje met Hollandse print, voor erbij een gestippelde donker blauwe tricot. De oudste zei uit de grond van haar hart "mama, ik weet niet wat ik moet kiezen, ik zie zoveel leuke stofjes!" (komt mij beken voor!). Met een klein beetje hulp koos ze voor de bloemenmeisjes en een hele fleurige met roosjes. Voor de combi's kocht ik nog een stukje streeptricot wat prima matcht met mijn voorraadje tricots.




Gister op les redelijk gevorderd met mijn knoopshirt uit de Knip. Als dat shirt ook af is, ga ik een begin maken met het Fehrmanvest voor manlief. Hij bestelde een korte broek, maar het werd een vest; logisch toch?




Groetjes mama C

3 opmerkingen:

Hennie zei

Van dat hollandse stofje heb ik 60 meter in huis gehad! Hebben we gebruikt voor de lampionoptocht bij ons in Kampen. Is ook nog licht rekbaar, dus fijn om te verwerken. Ben benieuwd wat jij er van gaat maken. Ik heb er nog wat van liggen, dus misschien breng je me nog wel op ideƫen ;-)
Succes ermee!

Groetjes Hennie

Mariette zei

Mooie stofjes heb je gekocht. Ik ben alvast erg benieuwd naar het vest voor je man. Ik heb het patroon ook in huis maar ik zie 'm niet zo vaak voorbij komen op de blogs. Succes met je knoopshirt!

Elise zei

Leuke stofjes! Als je de eenmaal gewend bent om met tricot te werken,zul je het vast steeds vaker doen. Ik ben ook benieuwd naar het vest voor je man.