Teller

dinsdag 28 mei 2019

4e Puttense Creadag

Tijden de dag bij Danielle maakt ik ook dit jurkje voor jongste dochter. Het is de Yfke in maat 128 van From Niki With Love maar dan de rechte versie. Door het aangeknipte mouwtje zit de jurk zo in elkaar. De onderkant werkte ik af met een kant en klaar boord. Voor het eerst dit ik dit gebruikte, maar het staat leuk!

De stof kocht ik trouwens over van Jessie van Stipjes en Datjes. Het was een lap van 2 meter dus er is nog genoeg om nog 1 (of eigenlijk wel meer....) jurkjes van te maken.









Afgelopen zaterdag was er de 4e Puttense Creadag. De datum bleek later niet heel handig gekozen omdat veel mensen andere activiteiten hadden en er waren last minute ook nog een aantal afzeggingen, maar dat mocht de pret niet drukken! We hebben met een klein clubje een hele gezellige en productieve dag gehad! De lunch was zoals altijd weer goed verzorgd. De zon was inmiddels doorgekomen dus we hebben lekker buiten kunnen eten.

Ik heb 3 complete kledingstukken gemaakt deze keer. Een shirt met korte mouwen voor mijzelf en 2 jurken voor jongste dochter. Nu heeft ze eigenlijk wel voldoende zomerjurken in haar kast, maar ik weet nog niet of er niet stiekem toch nog eentje bij komt ;-)

De Solis van Sofilantjes is hier altijd een groot succes. Deze keer maakte ik hem met een stuk contrasterende stof voor de rug en de stof is UV stof van Trendy Stoffen. Binnen in huis is de stof wit met zwarte bloemen er op. Zodra dochter buiten komt in het daglicht verschijnen er allerlei kleuren kleine bloemetjes bij. Ze is er zelf helemaal weg van! In plaats van de hele cirkel rok, maakte ik de halve cirkelrok van de Valis jurk. Net iets minder stof en dat is op warme zomerdagen ook eigenlijk wel zo fijn.

Het andere jurkje moet ik nog even zomen, dan komt die ook op de foto.





1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk weer allemaal, goed op weg voor de zomer!