Teller

dinsdag 23 april 2019

Valis Sofilantjes maat 128


Op donderdag 4 april zat ik samen met 38 andere vrouwen een dag lang achter de machines om heerlijk te hobby'en. Vooraf had ik thuis allerlei kledingstukken geknipt zodat ik 'meters kon maken'....., met de nadruk op 'kon'.... Mijn lockmachine had onderweg bedacht dat hij die dag niet zou meewerken. Opnieuw inrijgen, nieuwe naalden, vriendelijk tegen praten, nogmaals opnieuw inrijgen, niets hielp want continue brak 1 van de 2 onderdraden. Ik werd er gewoon chagrijnig van! Gelukkig mocht ik van een lieve dame haar locker lenen omdat zij hem die dag verder niet meer nodig had.

Inmiddels was er al heel wat tijd verstreken, maar toen kon ik toch nog aan de slag! Ik maakte voor jongste dochter een Valis van Sofilantjes in maat 128. Ik heb helemaal niets aan het patroon aangepast, zelfs de lengte was perfect. Alleen is de rug voor haar wel iets te laag waardoor haar hemd er net bovenuit piept. Een volgende komt er zeker nog want de jurk staat haar heel goed, maar dan verhoog ik het achterpand met 2 cm.

Deze versie met de hartjes had ze afgelopen zondag voor het eerst aan. Mooi weer, de hele dag buitenspelen, waterpistolen voor het eerst weer uit de schuur en daar ging het mis; er zitten nu hele rare vlekken op het voorpand die er ondanks wassen met vanish niet uitgaan. Jammer, maar niets aan te doen!

De afgelopen tijd heb ik nog wel meer voor jongste dochter gemaakt, maar dat moet nog op de foto, dus binnenkort meer!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een mooie jurk weer! Balen dat je locker het niet deed, ik kan me je frustratie voorstellen. Was er toevallig bellenblaas in de buurt of waren het andere vlekken? Hier veel fruitvlekken, op het kdv werken ze niet meer met slabben op de peutergroep. Ze krijgt daarheen geen zelfgemaakte kleertjes meer aan, is echt zonde. Hopelijk doet je lock het snel weer en kan je weer meters maken!

Mama C zei

Ja mijn locker is inmiddels voor onderhoud geweest en loopt als een zonnetje!! Hij is er echt van opgeknapt 😉

Mariette zei

Fijn dat je locker het inmiddels weer doet! Wat een leuk jurkje! Ben ook erg benieuwd naar je andere creaties!

Mama C zei

Als het wat warmer wordt zal ik met dochterlief de anderen op de foto zetten!

Vlijtige Lies zei

Wat een pech zeg. Gelukkig kon je een lockmachine van een ander gebruiken. Zal je altijd zien. Alles wat je voor kunt bereiden netjes gedaan en dan overkomt je dit. Nu weer extra blij zeker. Heerlijk zomers jurkje!