Teller

dinsdag 26 november 2013

Princes Castle wikkeljurk maat 134 Ottobre 4-2013

Dit patroon is in blogland al heel vaak voorbij gekomen. Ik maakte er eerst een zonder zakken voor oudste dochter. De tricot is ruim 2 jaar geleden door dochterlief uitgezocht, maar om de een of andere reden niet gebruikt. Gelukkig vind ze de stof nog steeds mooi! Nadeel was alleen wel dat ze inmiddels flink in de lengte gegroeid is, waardoor de effen stof niet meer voldoende was om er een bijpassende legging van te maken. Gelukkig vonden we nog een legging in de kast in bijna dezelfde tint. Nu met laarzen aan, valt het niet op dat de legging een klein beetje te kort is...
Ik tekende maat 134. Voor de lengte prima, maar helaas toch echt te breed. Uiteindelijk heb ik de mouwen en de zijnaden nog een flink stuk ingenomen. Het rokpand mag een volgende keer ook nog iets smaller, maar voor deze laat ik het zo. De lange mouwen zijn niet volgens het Ottobre patroon. Ik had de mouwen al geknipt voor een ABC113, maar daar kon ik niet mee uit de voeten, dus toen deze Ottobre op de mat viel, was de keuze snel gemaakt.

Inmiddels ligt er een exemplaar geknipt voor middelste dochter. Vooraf heb ik het patroon een maat versmald en ik zal tzt nog even goed nameten hoeveel ik de mouwen en de zijnaden moet innemen.
Detailfoto om de kleuren beter weer te geven.
.

6 opmerkingen:

Danielle zei

Wat een leuk vrolijk bloemenstofje.
Mooi jurkje heb je ervan gemaakt.

Mama Maakt ... (Petra) zei

Wat een vrolijke, maar toch winterse jurk! Leuk!

Esrosa zei

Wat een leuke stof, goed gecombineerd zo met de effen stof. Mooie set, zal vast graag gedragen worden!
Grtz, Esrosa

elsa zei

Erg leuk geworden!

Klavertje Kleding zei

Leuke jurk geworden, mooi stofje!
Leuk je op FB tegen te komen. Moet even ontdekken wie wie is :-)

Gr. Nellie

Mariette zei

Dit berichtje had ik even helemaal gemist ;-) Erg leuk jurkje heb je gemaakt! Deze wil ik ook nog eens maken voor Sara, ik had al eerder gehoord dat het patroon breed valt dus moet kunnen denk ik (normaal heeft ze al een grotere maat dan de grootste maat op het patroon). Fijne dag!