Teller

donderdag 22 november 2012

Mareen mt 122/128

In blogland heb ik er al velen voorbij zien komen, maar nu dan ook eindelijk hier te zien; de Mareen naar het patroon van CZM. Ik maakte maat 122/128. Over de goede pasvorm had ik al veel gelezen en het klopt als een bus! Alleen de hals heb ik iets meer uitgediept en het voor- en achterpand met 3,5 cm verlengd, maar verder zit deze echt als gegoten. De paspop heeft iets meer heup dan mijn dochters, dus hangt de jurk hier niet helemaal netjes.
Ik gebruikte een heerlijk zachte nicky. Omdat de kleur toch wat flets maakte, heb ik de mouwen en de binnenkant van de col van knalroze nicky gemaakt. Volgens het patroon hoort de col van enkele stof en moet er bovenaan een tunneltje met een koordje. Ik maakte de col dubbel en liet het koortje achterwege.
Nummer 2 voor zuslief is in de maak. Alleen nog de col er op en de zomen stikken en dan kan die ook gedragen worden. 1 ding weet ik zeker....deze gaat er vaker komen!

10 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een super patroon he! ik moet alleen de zomen van de mouwen en onderaan,en dan is tie hier ook klaar(ook mijn eerste).Ik heb ook een dubbele col gedaan,maar dan wel met een koordje.
Trouwens een goed idee om de hals iets dieper te maken.Ik heb hem van joggingstof gemaakt en dit rekt niet zo heel veel mee.
gr.Janneke

KidzCreaties zei

Mooi gemaakt in vrolijke stoffen. Lekker warm en zacht.
Groetjes Kamala

Juffrouw Tuttebel zei

Mooie kleuren en het draagt zo heerlijk voor die meiden.

Mariette zei

Mooi! Dit patroon ga je vast nog vaak gebruiken, is echt een fijn jurkje (maar dat ik enthousiast ben over Mareen had je al begrepen denk ik ;-))))

Mama Deborah zei

Daar zal ze blij mee zijn!

Doortje Dartel zei

Dit is echt een heerlijk jurkje. Ik heb de col ook dubbel gedaan zonder koord. Leuke kleurencombi.

Esrosa zei

Dat ziet eruit als een comfortabele jurk, leuk stofje! Succes met de tweede :-)
Grtz, Esrosa

Danielle zei

Leuk zeg, een mooie nickey heb je gebruikt!
Ps: ik had je nog een vraag via Sancho gesteld.
groetjes Danielle

by Ieke zei

Wat een leukerd! Krijgt nr. 2 de Mar een in omgekeerde kleuren?

Hoe gaat het met jou en je kleine meisje. Is ze al helemaal gewend aan deze wereld?

by Ieke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.