Teller

maandag 7 mei 2012

Machines zijn weer onder het stof vandaan!!

Het is wel schandalig lang geleden dat ik hier een bericht geplaatst heb. Niet dat ik in de tussentijds geen blogs bekeken heb, hoor. Integendeel! Het ontbrak mij gewoon echt aan puf en zin om de machines aan te zetten. Inmiddels lijkt het er op dat ik de aanknoppen weer goed weet te vinden, dat komt ook mooi uit want er liggen nogal wat UFO's hier op mijn tafel (schaam, schaam).

Afgelopen weekend maakte ik voor beide dames een echte cirkelrok. Als basis gebruikte ik patroon 13 uit Knippie 2-2009, alleen de zakjes liet ik weg. Helaas niet in het door henzelf uitgekozen stofje, want daarvan had ik dus te weinig gekocht. In de winkel vroeg ik nog hoeveel ik nodig had voor een cirkelrok, maar de twee dames in kwestie hadden denk ik een ander beeld bij een cirkelrok dan ik.... Gelukkig voor mijn meiden lagen er nog een paar grotere lappen in de kast. Deze kocht ik een tijd geleden op de vrijdagmarkt in Amersfoort bij de couponnenman. De oudste heeft haar rok gister aangehad; zeg het met bloemen en....een keer geen roze!!

De stof die de jongste uitgekozen had, bleek zo dun (luchtig) te zijn, dat ik precies haar beentjes kon zien. In mijn kast zowaar nog een effen witte lap gevonden en daarvan vandaag een "onderrok" gemaakt. Door de extra laag stof, lijkt de rok nu iets te zwaar voor de tricotboord die ik er aangezet had dus daar moet (helaas, helaas) toch een stuk elastiek doorheen. Mijn elastiek is alleen net op, dus ik moet even wachten op mijn volgende naailes zodat ik daar weer wat meters kan in slaan.

 Moeten jullie ook zo wennen aan de nieuwe Blogger? Pff, ik vond de ander toch echt makkelijker. Terwijl ik nu 1 foto opload, kan ik niet verder typen dus zit ik maar te wachten. Ik krijg ook steeds de melding dat ik Google Chrome moet proberen, maar die krijg ik vervolgens niet geinstalleerd. Tijd om manlief eens even in te schakelen! Tot snel.

5 opmerkingen:

Mama Deborah zei

Daar zal ze lekker in kunnen draaien!

Elise zei

Dit is ook een erg leuk stofje! Lekker vrolijk. Zal vast heel leuk staan.

Mariette zei

Wat een leuk stofje! En ja hoor, ik moest ook wel erg wennen aan het nieuwe dashboard van Blogger, maar nu ik het al weer wat vaker gebruikt heb gaat het wel.

Vlijtige Lies zei

Mooie 'start'! Draai rokken zijn altijd geliefd bij de dames,toch. En het nieuwe blogger..pff dacht dat het aan mij lag..maar nee herkenning.Dus gewoon even wennen weer,succes met de volgende projecten.

by Ieke zei

Ik heb je gemist! Fijn dat je er weer bent!

Gaat alles goed met jou en de kleine in je buik?