Teller

woensdag 13 oktober 2010

Verstel maar, verstel maar, verstel maar....

Als je mijn blog bekijkt, lijkt het wel of er niets gebeurd.
Oké, ik moet toegeven dat het tempo lager ligt dan voor de zomervakantie, maar dat ik helemaal niets gedaan heb de afgelopen tijd kan ik ook weer niet zeggen.

De laatste tijd lijkt het wel of ik per week een stapeltje repareer klusjes krijg. Een vestje met kapot stiksel (iemand overigens een idee hoe dat kan?) maakt dat het bijbehorende rokje ook niet gedragen kan worden, dus dat moet dan toch maar even gebeuren. Handdoeken met kapotte lusjes blijven niet hangen en als ik dan toch nieuwe lusjes maak, kan ik beter gelijk een leuk lintje op het doekje zetten om hem op te fleuren.

Maar, de winterjas voor dochterlief vordert nu eindelijk goed. Nog een zak en de zoom + een vergeten ophanglusje.... en dan is dat project zowaar afgerond. Pff, ik heb mij erg verkeken op het patroon. Tekende een 116 terwijl ze nu 104 draagt. De 116 is echter net zo smal als haar huidige winterjas, zucht.

Wat heb ik hier nu van geleerd??? Meten is weten!!!!

Zojuist heb ik ook (eindelijk) mijn eerste legging afgemaakt. Het is de legging van de Roos5011, ik maakte hem in donkerblauwe tricot met witte stippen. Persoonlijk vind ik voor de winter de tricot wel erg dun, de legging zal dus wel richting voorjaar verschuiven.

Oké, nu de laatste loodjes aan de jas en ik kan eindelijk los met al die leuke nieuwe winterrib die ik overal voorbij zie komen. Geloof het of niet, maar de dames kunnen nog wel een paar rokjes gebruiken; gelukkig!!

Geen opmerkingen: