Teller

woensdag 20 oktober 2010

Stoffenbeurs Barneveld

En toen ging ik geheel onverwacht toch vandaag naar Barneveld. Bij binnenkomst was mijn 1e reactie "ik stop met werken zodat ik heel veel van deze mooie stoffen kan gaan verwerken". Tot een van de kids mij riep en ik weer met beide benen op de grond van de Veluwehal terecht kwam...

Mijn moeder had mij aangeraden vooraf een briefje te maken wat ik nodig had. Eh mam, ik heb niet zo goed naar je geluisterd... Op mijn lijstje stond wel een tricot voor mijzelf, en ik heb geen tricot gezien, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij want het zal er vast geweest zijn.

Bij de kraam van Hoegen Stoffen
ben ik erg goed geslaagd en moest ik erg
mijn best doen om niet meer van die mooie babyrib uit te zoeken.

Echt hele mooie kleurcombinaties zaten er tussen.

De linker heeft dochterlief uitgezocht voor een broek. Ze wil nl. geen broek, alleen maar rokjes en jurkjes. Als het echt koud is vind ik een broek toch ook wel prettig voor ze dus wilde ze zelf een stofje kiezen.De twee blauwe varianten moeten een rokje worden, welk patroon is nog een verrassing (ook voor mijzelf!).

Deze heeft de jongste uitgezocht. Ze wil hier geen broek van maar héél graag een mooie jurk mama die zo kan draaien. Ja, daar sta je dan... Heb tot nu toe 1x een jurk gemaakt en die is gewoon niet gelukt. Heb de Elodie van FM wel in huis en al een paar keer in mijn handen gehad. Zou ik het gewoon een keer doen??





Hier onder een Nicky Velours. De meiden vonden deze unaniem allebei geweldig. Wil er een Amelie van maken, maar dan moet ik eerst nog even goed kijken hoe ik de hals af ga werken. Van mijn eerste exemplaar (van Fleece) vind ik de hals wel erg wijd geworden. Iemand tips??
Last but not least: 3 stukken zeil om voor de meiden een leuke schooltas te maken.




Ik had nog 1 ding op mijn lijstje staat dat ik niet heb kunnen vinden tussen al die kramen: FREUBELTIJD!!!!

Oké, lapjes snel in de machine en daarna aan de waslijn!

4 opmerkingen:

Mariette zei

Mooie buit heb je! Succes ermee!

Groetjes, Mariëtte

Mama C zei

Dank je, ben er ook wel erg blij mee!

Sigrid zei

Wat een leuke stofjes, moeilijk om er dan niet direct mee aan de slag te kunnen.
Wat leuk dat jij een tafelzeil hebt van die baboeska, ik heb die in de katoenen versie, zowel rood als groen.
Als je de frobeltijdkraam hebt gevonden, wil je mij dan daar van op de hoogte stellen? Ik ben er al tijden op zoek naar ;-)

Mama C zei

@Bloem, het liefst doe ik nu een week aan eenzame opsluiting in mijn hobbykamer ;-)). Enne, als ik die kraam gevonden heb, zal ik het je zeker laten weten!
Groetjes