Teller

maandag 16 januari 2012

1e maaksel 2012: tuniek nicky mt 122




Eindelijk eens een nieuw bericht op mijn blog! Er waren al wat bezorgde bloglezeressen die zich zorgen gingen maken, maar ik ben er weer!!


De afgelopen decembermaand heb ik duidelijk minder achter mijn machines gezeten dan andere maanden. De kerstvakantie stond hier in het teken van zwemles, vrijwel iedere dag lagen de meiden om 9 uur in het zwembad met als resultaat: 2 trotse meiden met hun A diploma!!





Voor de oudste maakte ik een tuniek van bloementjes nicky naar het patroon Carrot Muffin - Ottobre 4-2011 in mt 122. Door de stofkeuze, een lap uit de kast!, heb ik het patroon wat vereenvoudigd, de zakjes voorop liet ik weg omdat ik dit met de nicky niet netjes gestikt kreeg. De hals van ribtricot liet ik vervallen omdat ik niet de juiste kleur kon vinden. Achteraf had de hals iets minder ruim gemogen, maar omdat ze er toch een longsleeve onder draagt, valt het wel mee.

De zoom stikte ik met de tweelingnaald, maar die zal ik vanaf nu minder gaan gebruiken want mijn machinepark heeft zich uitgebreidt met een heuse Janome Coverpro. Ik ben er helemaal happy mee! Nog wel even een instructieles afspreken bij de dealer want ik kan nog wel wat handige tips en trucs gebruiken.

Voor mijzelf maakte ik afgelopen week een shirt met een soort watervalhals, dit wordt het eerste kledingstuk wat binnenkort onder de cover doorrolt, ben benieuwd! Het volgende shirt voor mijzelf ligt geknipt en ik ben bezig een boodschappentas te maken n.a.v. het inmiddels bekende patroon van Van Katoen. Alleen moet ik opbiechten dat ik hem niet voor Van Katoen maak, maar voor de tante van manlief die zaterdag a.s. een feestje geeft omdat ze 80 wordt.

Tot snel!

4 opmerkingen:

Piepow zei

Mooie tuniek! Een een coverlock, waw, daarvan kan ik alleen maar dromen. Dat wordt fijn werken hoor!

mamamia zei

Wat een schattige tuniek. Wij hebben echt wel dezelfde smaak hoor ik vind de kleding die jij maakt altijd erg leuk.

Esrosa zei

Mooie tuniek, de stof zegt genoeg! Gefeliciteerd met je cover, ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me een fijne machine met mooi resultaat.
Grtz, Esrosa

Klaasje zei

Wat een leuke tuniek zeg! Mooi stofje!
En nu je project met je cover he, ben erg benieuwd! Mijn locker had ik bijna uit het raam geknikkerd vandaag, maar manlief heeft er een vakkundig blikje op geworpen, kan hopenlijk weer ff vooruit.
Kan niet zonder, maar soms zijn het kr***en!!(die locker dus)
Gr, Klazina